Să nu mă îngropi în Egipt!

Paul feb. 13, 2021

Înainte de moartea sa Iacov îl pune pe Iosif să jure că nu îl va îngropa în Egipt ci în Canaan alături de părinții lui:

„Cînd s'a apropiat Israel de clipa morții, a chemat pe fiul său Iosif, și i-a zis: „Dacă am căpătat trecere înaintea ta, pune, rogu-te, mîna subt coapsa mea, și poartă-te cu bunătate și credincioșie față de mine: să nu mă îngropi în Egipt. Ci cînd mă voi culca lîngă părinții mei, să mă scoți afară din Egipt, și să mă îngropi în mormîntul lor.” (Gen. 47:29-30)

Pe lângă aceasta inainte de moartea sa Iosif spune:

„Iosif a zis fraților săi: „Eu am să mor! Dar Dumnezeu vă va cerceta, și vă va face să vă suiți din țara aceasta în țara, pe care a jurat că o va da lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov.” Iosif a pus pe fiii lui Israel să jure, zicînd: „Cînd vă va cerceta Dumnezeu, să luați și oasele mele de aici.” (Gen. 50:24-25)

De ce a cerut Iacov să fie îngropat în Canaan și nu în Egipt?

De ce Iosif a cerut ca atunci când Dumnezeu îi va cerceta și vor merge în țara promisă, să-i fie luate și oasela sale din Egipt și duse în Canaan?

Foarte posibil ca aceștia să fi avut gândul la înviere și la strângerea lui Israel în Țara promisă.

Ezechiel spune:

„Deaceea, proorocește, și spune-le: „Așa vorbește Domnul Dumnezeu: „Iată, vă voi deschide mormintele, vă voi scoate din mormintele voastre, poporul Meu, și vă voi aduce iarăș în țara lui Israel” (Ez. 37:12)

Lucrul acesta se va întâmpla când Mesia Yeshua va revenii, morții vor învia și va aduna pe Israel din cele patru colțuri ale pământului înapoi în țara lui Israel.

La acest lucru se referă Pavel când spune:

Cît privește venirea Domnului nostru Isus Hristos și strîngerea noastră laolaltă cu El, ă rugăm, fraților, să nu vă lăsați clătinați așa de repede în mintea voastră, și să nu vă tulburați de vreun duh, nici de vreo vorbă, nici de vreo epistolă, ca venind dela noi, ca și cum ziua Domnului ar fi și venit chiar. Nimeni să nu vă amăgească în vreun chip; căci nu va veni înainte ca să fi venit lepădarea de credință, și de a se descoperi omul fărădelegii (Sau: omul păcatului), fiul pierzării, protivnicul, care se înalță mai pe sus de tot ce se numește „Dumnezeu”, sau de ce este vrednic de închinare. Așa că se va așeza în Templul lui Dumnezeu, dîndu-se drept Dumnezeu” (1 Tes. 2:1-4) **